Контрол на теглото при диабетици – ценни насоки

Успешният контрол на теглото е от ключово значение за превенция на редица здравословни проблеми, които са в пряка връзка с наднорменото тегло. Но от особено значение е за страдащите от диабет и за хората с повишен риск от захарната болест, защото наднорменото тегло и диабетът са в особено неблагоприятна взаимовръзка. Комбинацията от тези две състояния значително повишава риска от усложнения и здравословни проблеми като високо кръвно налягане, висок LDL холестерол и триглицериди, сърдечни заболявания, сънна апнея, дихателни проблеми.

Успешен контрол на теглото при диабетици

Наднорменото тегло само по себе си е предпоставка за развитие на диабет тип 2. Това достатъчно красноречиво показва колко важен е контролът на теглото с цел превенция и овладяване на негативните прояви на диабета.
Освен това намаляването на теглото дори само с няколко процента подобрява инсулиновата чувствителност и намалява риска от сърдечни проблеми и други метаболитни нарушения.

Едни от първите и най-важни мерки, които е необходимо да се предприемат, е промяна на хранителния режим към такъв, пригоден специално за диабетици с цел контрол на кръвната захар в комбинация с повишена двигателна активност. Човешкото тяло е създадено да се движи и заседналият начин на живот е особено противопоказен при страдащите от захарна болест и не само.

Ползите от движението и тренировките при диабетици се дължат най-вече на подобрената чувствителност на клетките към инсулина, както и повишаване на неговата ефективност. Освен това тренировките подобряват обмяната на веществата и съдействат за регулиране на холестерола и триглицеридите.

Основно правило в хранителния режим при диабетици е максимално изключване на източниците на въглехидрати, независимо дали са прости или сложни. Особено подходящ е хранителният режим, по-познат като средиземноморска диета – режим, който включва предимно протеини и полезни мазнини с ограничена консумация на въглехидрати. Силно препоръчително е голяма част от режима да се заема от зеленчуци, които не съдържат скорбяла. Подходящи са спанак, зелена салата, краставици, тиквички, чушки, броколи, авокадо, аспержи, домати, патладжан и други.

Някои хора успяват да контролират напълно проявите на диабет само с помощта на правилно хранене и двигателна активност.

Допълнение към хранителния и двигателен режим за контрол на теглото при диабетици

Страдащите от диабет обикновено трупат мазнини в областта на корема и талията, затова е от ключово значение да подсилят горенето на мазнини в тези зони. Калорекс/Calorex® е природен продукт, благодарение на който се постига намаляване на обиколките на тялото, ефективно изгаряне на мазнини и повишаване на основната обмяна на веществата. Като допълнителен бонус ефект вследствие на редовната употреба на Калорекс се постига и намаляване на апетита, регулиране на холестерола и триглицеридите в кръвта, както и регулиране на кръвната захар.

Действието на Калорекс се дължи на ефективната комбинация от две взаимно допълващи се съставки – екстракт от Гарциния камбоджа и хром пиколинат. Те съдействат за естествено и здравословно намаляване на телесното тегло без странични ефекти като същевременно подсилват ефекта на хранителния и двигателен режим. За най-висок ефект Калорекс се прима 30 минути преди хранене два пъти дневно.

borola

Може също да харесате