Лесно отслабване – 10 храни, които намаляват желанието за сладко (част 1)

Храните с високо съдържание на захар са едно от най-големите изкушения за мнозина, особено за жените, но са и един от най-големите врагове на идеалната фигура. Захарта е високо калорична и неминуемо води до покачване на телесното тегло, особено когато с нея се злоупотребява.
За да се постигне лесно отслабване, на първо място трябва да се регулира по естествен начин желанието за сладко, което е най-сериозният противник на перфектната фигура, както и да се приложи подходящ хранителен режим в комбинация с двигателна активност.

Лесно отслабване с тези 10 храни, които намаляват желанието за сладко!

1. Плодове. Когато усетите силно и непреодолимо желание за сладко, един от най-лесните и естествени начини за утоляването му е чрез консумацията на плодове. Те доставят приятно усещане за сладост и не са толкова калорични и вредни като едно парче торта или друг нездравословен десерт.
Най-подходящи са дребните плодове като ягоди, малини, къпини и боровинки. Освен сладостта, те доставят и известна доза витамини и антиоксиданти, които се отличават с допълнителни здравословни ползи.

2. Месо и риба. Тези полезни източници на качествен протеин са доказали се храни за облекчаване на непреодолимото желание за сладко. Освен това съдействат за трайно понижаване на телесното тегло и не са много калорични, но същевременно засищащи за по-дълъг период от време.

3. Натурален шоколад. Обикновено когато човек изпитва силно желание за сладко, най-често посяга към шоколада. В случая важното условие е той да е натурален и с максимално съдържание на какао (над 70%). Черният шоколад съдържа по-малко захар и се отличава с повече здравословни ползи, в сравнение с млечния, защото съдържа в състава си полифеноли, които притежават антиоксидантен и противовъзпалителен ефект. Важно е обаче да се консумира в умерени количества.

4. Фурми. Този полезен сушен плод се отличава със своята естествена сладост и с високите си хранителни качества. Фурмите са изключително богати на растителни фибри, желязо, калий, магнезий, витамин B6 и други полезни растителни съединения.

5. Яйца. Друг качествен източник на протеин, който задължително трябва да присъства в режима на хранене, ако се цели намаляване на желанието за сладки храни. Яйцата са богати на полезни вещества и потушават апетита и желанието за сладко.

Закуската с яйца потиска хормона на глада грелин и поддържа стабилни нива на хормоните, отговорни за ситостта – пептид YY и глюкагон-подобен пептид-1 [GLP1]. Така се намалява общият прием на калории през деня и се улеснява отслабването.

borola

Може също да харесате

Коментари

avatar