Нисковъглехидратното хранене – фактор за горенето на излишните килограми и укрепването на сърцето

Диетите, изключващи приема на въглехидратни продукти или мазнини, до неотдавна предизвикваха спорове за това коя е по-ефективна и по-здравословна. Проучванията от последните години обаче сочат, че намаленият прием на въглехидрати води до много по-сериозни ползи за организма, особено по отношение на загубата на излишните килограми и поддържането на сърдечно-съдовата система.

Изгаряне на излишните килограми

Изследванията доказват, че хората, които значително намалят приема на въглехидрати от тестени изделия, сладкиши и др., намаляват по-осезаемо теглото си, при това в по-кратки срокове, отколкото хората, въздържащи се от прием на мазнини. Нисковъглехидратните диети са ефективен метод за бързо нормализиране на теглото при хора със затлъстяване, особено такива, развили диабет, висок холестерол или метаболитен синдром.

Поддържане на сърдечно-съдовата система
Изследванията са доказали и безспорния укрепващ сърдечно-съдовата система ефект, който бедният на въглехидрати хранителен прием има. Намаляването на кръвната захар е допълнено от повишаване стойностите на HDL-холестерола и от намаляване риска от атеросклероза и коронарни сърдечни заболявания. Тъй като сърдечно-съдовите заболявания се разглеждат като причина за 25% от смъртните случаи в световен мащаб, редуцирането на теглото и възприемането на нисковъглехидратен хранителен режим от страна на застрашените хора е много важна стъпка за минимизиране на риска от тези широко разпространени заболявания.

Следване на диета, с намален въглехидратен прием
Много хора, дори такива с наднормено тегло, се колебаят дали да се насочат за дълъг период към нисковъглехидратното хранене, защото го считат за твърде ограничаващо. Наборът на храните обаче, които са „позволени“ при подобни диети и имат ниско съдържание на захари, изобщо не е малък – морски храни, крехко месо, зеленчуци, яйца, ядки, пълномаслено мляко и др. Всъщност, препоръчва се избягването основно само на захар и сладки продукти, зърнени храни, семена и продукти от тях, изкуствени подсладители, транс мазнини и преработени храни. Оказва се, че нисковъглехидратният хранителен режим осигурява природосъобразно хранене, с предимно естествени продукти.

Идеално допълнение към диетите, бедни на въглехидрати, осигурява приемът на продукти Калорекс. С тяхна помощ намаляването на теглото е още по-осезаемо и лесно постижимо, а хората с излишни килограми могат напълно спокойно да разчитат на тях, поради липсата на регистрирани странични ефекти или опасни последствия от приема им.

borola

Може също да харесате

Коментари

avatar