Упражненията за корем и паласки не стигат–нужно е още нещо

Затлъстяването в областта на корема и талията е известно с редица народни названия – бирено коремче, централно затлъстяване, резервна гума и др. Фактът, че се означава с толкова ралични изрази доказва, че на него се обръща подобаващо внимание, но достатъчно ли е то?

Всички мазнини около корема и талията ли са потенциален враг?

Много изследвания подкрепят тезата, че абдоминалното затлъстяване около корема и талията е проблемно състояние, срещу което трябва да се предприемат своевременни мерки. Важно е да се знае обаче, че мазнините около корема и талията се разглеждат в две основни групи, изпълняващи различни функции:

Подкожни мазнини

Те са изградени от нормални мастни клетки и имат изцяло терморегулаторна и защитна функция, т.е. с нищо не застрашават здравето на организма.

Висцерални мазнини

Това са мастните отлагания около вътрешните коремни органи. Именно депонирането на прекомерни количества подобни мазнини е основния рисков въпрос, който застрашава здравето ни. Спрямо тях тялото ни реагира по начин, подобен на реакцията към силно действащи стресови фактори – повишават се кръвното налягане и нивата на кръвната захар и нараства риска от сърдечни и съдови проблеми. Именно поради това се твърди, че прекомерните мастни отлагания в коремната област действат липотоксично и е необходимо да се елиминират своевременно.

Недостатъци на упражненията за стопяване на коремните мазнини

Изчислено е, че изгарянето на един килограм излишни мазнини се равнява на оползотворяване на около 7000 калории. Това ще рече, че трябва да се изгорят 7000 калории повече отколкото са приети за определен период от време, за да се намали теглото с един килограм. За да се постигне това само с определени упражнения и тренировки, са необходими изключително постоянство, продължителни хранителни лишения и най-вече много време. Освен това, стопяването на някой и друг килограм при повечето хора се съпровожда от т.нар. Йо-Йо ефект, т.е. изгубеното се наваксва много бързо след прекратяване на курса от интензивни тренировки и диети.

Какво е необходимо за поддържане на дълготраен ефект от стопяването на излишните мазнини?

За всеки, който е отбелязъл напредък в борбата с излишните килограми и мастните отлагания в областта на корема и талията, е важно да задържи този ефект и с времето да надгражда на него. За постигане на тази цел е необходимо поддържане активността на метаболизма и изразходването на енергия, както и намаляване усвояването на мазнините от храната. Затова се препоръчва физическите упражнения да се допълват с прием на продукти като Калорекс Кла. Приемът му подпомага изгарянето на отложените мазнини в мастните клетки. По този начин се поддържа малкият размер на тези клетки и не се позволява депонирането на излишни мазнини в тях. Така Калорекс Кла от една страна допринася за изгаряне на излишните мазнини, а от друга помага за намаляване на риска от нови техни натрупвания.

borola

Може също да харесате

Коментари

avatar