Активният подход за отслабване не само понижава телесното тегло, а цели и запазване на завоюваните килограми!

Наднорменото тегло и затлъстяването са най – честите метаболитни нарушения в съвременното общество. Обезпокоително е, че в последно време придобиват епидемични размери. Проблемите с теглото крият риск от развитие на сърдечно – съдови заболявания, диабет, хипертония, инсулт, рак и др.

Между 2001г. и 2006г. САЩ, Япония, Великобритания, Франция, Германия, Испания и Италия използват пасивния подход за контролиране на теглото. При този подход ефектът пада върху диетите. За съжаление няма “магическа диета” за отслабване. Резултатът от нискокалорийните диети и сериозните ограничения на определени храни е изключително незадоволителен. Освен това при пасивния подход теглото е трудно контролируемо. Много скоро килограмите се връщат и остават трайно по – високи. Това е причината, поради която след 2006г. се говори за активен подход за контрол на теглото, което означава освен отслабване и задържане на завоюваните килограми.

Новият подход не препоръчва диетите за бързо намаляване на телесното тегло. Акцентира се на това, че всяка промяна на хранителния режим трябва да става постепенно. Здравословната и ефективна диета трябва да осигурява дневната необходимост от незаменими хранителни вещества. Тежките хипокалорийни диети могат да увредят човешкия организъм и при тях е наложително непрекъснатото медицинско наблюдение. Чрез активния подход се постига здравословно отслабване. Целта е по време на процеса, организмът да поддържа добър тонус и жизненост.

Освен за хранителния режим е добре да се мисли и за двигателния. Да се спазва правилото за умерена физическа активност, която не предизвиква изтощения. В противен случай тя може да увеличи апетита. Според активния подход е уместно използването на различни продукти – добавки, които да подпомогнат биохимичните процеси за редуциране на телесната маса. Разработва се програма, която включва субстанции за избирателно изгаряне на телесните мазнини, блокиране на усвояването и правилното им разпределение. Важно място в стратегията за контрол на телесното тегло е и потискането на апетита, консумацията на фибри и други полезни съставки с отношение към поддържането на нормално телесно тегло. Накратко – активният и здравословен подход за контрол на теглото включва трите “Д” – диета, движение и добавка.

borola

Може също да харесате

Коментари

avatar