Ефективен начин за контрол на теглото (част 2)

Повишеният апетит е една от причините за покачване на теглото при голяма част от хората. Оказва се, че определени хормони въздействат на организма и предизвикват усещане за глад или ситост. За постигане на контрол на теглото и правилно функциониране на хормоните, от които зависи телесното ни тегло, е необходимо да се регулират техните нива.
В първата част разгледахме първите три основни хормона, от които зависи покачването на тегло и складирането на мазнини в организма – това са инсулин, лептин и грелин. Ето кои са останалите три, с добавени полезни съвети за това как да им въздействаме така, че да постигнем трайно и ефикасно отслабване.

Хормони, с които се постига контрол на теглото

Невропептид Y (NPY)

Хормон, който се произвежда от клетки в мозъка и нервната система. Стимулира апетита и особено глада за въглехидрати и сладки храни. Най-високи са нивата му по време на гладуване или ограничен прием на храна.
В период на стрес нивата му също се повишават и това води до преяждане и покачване на абдоминални мазнини.

Препоръки за понижаване нивата на невропептид Y:

  • Консумирайте достатъчно протеин
  • Не гладувайте за дълъг период от време (след 24 часа глад нивата на NPY драстично се повишават)
  • Разтворими фибри – разтворимите фибри хранят добрите бактерии в червата и регулират нивата на NPY

Глюкагон-подобен пептид-1 (GLP-1)

Този хормон се произвежда в червата и е един от индикаторите за ситост. Освен това той поддържа нивата на кръвна захар в норма.

Съвети за регулиране нивата на GLP-1:

  • Протеин – богатите на протеин храни доказано увеличават нивата на този хормон и подобряват чувствителността към инсулина.
  • Листни зеленчуци – проучване доказва, че хората, които консумират повече листни зеленчуци, като спанак и кейл, повишават нивата на глюкагон-подобен пептид-1 и отслабват повече.
  • Пробиотици – пробиотиците повишават нивата на GLP-1, а това води до ограничаване на приетата храна.

Холецистокинин (ССК)

Този хормон се секретира в дванадесетопръстника. Подобно на GLP-1, той също е индикатор за ситост и регулира апетита. Високите му нива доказано редуцират количеството приета храна и при слаби, и при по-пълни хора.

Стратегии за повишаване нивата на холецистокинин:

  • Протеини – добре е този макронутриент да се консумира на всяко хранене
  • Полезни мазнини – съдействат за повишено освобождаване на холецистокинин
  • Фибри – проучване доказва, че консумацията на храни, богати на фибри, повишават двойно нивата на CCK, в сравнение с хората, които консумират бедни на фибри храни.

Природно средство за контрол на апетита и понижаване на теглото

Калорекс Апетин/Calorex® Apetin е уникален по рода си природен продукт, който въздейства директно върху двата хормона, които потискат глада – глюкагон-подобен пептид-1 и холецистокинин. Благоприятното действие на Калорекс Апетин се дължи на способността му да предизвиква усещане за ситост и да предпазва от прием на излишни калории.

Активната съставка в Калорекс Апетин е пиноленова киселина от ядки на Корейски бор. Продуктът е под формата на течни капсули (Solucaps), които съдействат за цялостното усвояване на активната съставка. Това е гарант за високата ефективност на продукта.

borola

Може също да харесате

Коментари

avatar