Кои са основните грешки, на които се дължи слабият ефект от борбата с наднорменото тегло

Натоварвате се, тичате, плувате, карате колело, вдигате тежести, изпотявате се, а не забелязвате промени във вида на тялото си и кантарът не показва изменение в теглото? Проблемът вероятно не се крие във физическите мерки, които сте предприели – по-скоро причината за липсата на ефект се крие в диетата ви и в начина на хранене. Повечето експерти са на мнение, че физическото натоварване допринася за едва 30% от ефективността на борбата със затлъстяването, останалите 70% се падат на регулирането на храненето и на оптимизирането на метаболизма. Ако не съобразявате хранителните си навици с повишената си физическа активност, много вероятно е да не постигнете положителни резултати, или поне да не ги постигнете достатъчно бързо. В допълнение към слабата резултатност, неправилното хранене може да ви кара да се уморявате бързо или да намали мускулната ви маса, сериозно забавяйки по този начин и скоростта на метаболитните ви процеси. Ето някои от основните хранителни грешки, които хората с наднормено тегло допускат, и които затрудняват напредъка им в борбата:

1. Физически натоварвания на празен стомах. Може да звучи логично да се натоварвате, да горите калории и да топите по-интензивно излишните мазнини на празен стомах, но тази практика много често има обратен ефект. Диетолозите сравняват този метод с това да тръгнете на път без да заредите автомобила си с гориво. Предварителното хранене известно време преди активно физическо натоварване е препоръчително, защото ще ви даде енергия, ще подобри издържливостта ви и ефективността от натоварването.

2. Сериозна грешка е обаче и приемът на мазни храни или такива богати на фибри преди да натоварите физически тялото си с различни спортни занимания. Мазнините се усвояват много бавно и само ще натоварят стомаха в такъв момент. Фибрите пък забавят извеждането на храната от стомаха и храносмилането. Това е много благоприятно тяхно действие и приемът им е строго препоръчителен, но не непосредствено преди натоварване на организма.

3. Друга сериозна грешка е приемът на недостатъчно течности преди натоварването. Предварителната хидратация е важна за това да не се чувствате много уморени и слаби накрая. Това е много важно за максимална издържливост и дълга продължителност на натоварването с изгарянето на максимално количество калории. Освен това поддържането на електролитния баланс и приемът на достатъчно минерали и соли, губени с потта по време на физическите натоварвания, също трябва да се съблюдава.

4. Като неправилна мярка, която намалява ефективността на борбата с наднорменото тегло, се разглежда и пропускането на храненето след спортуване или друго физическо натоварване. Много хора считат, че така по-ефективно ще намаляват теглото си и няма да си доставят излишни калории, но всъщност е точно обратното. Истината е, че правилното хранене след спортуване активизира метаболизма, оптимизира изграждането на мускулна маса и спомага за ускоряване изгарянето на калории.

5. Много хора разчитат единствено на контролираното хранене и повишената физическа активност като решение на проблема със затлъстяването. Специалисти и диетолози обаче изтъкват и нуждата от прием на допълнителни добавки, с които ефектът от горепосочените мерки да се засили допълнително. Такива продукти с доказана ефективност и безопасно действие са тези от серия Калорекс. Те се препоръчват като много добро допълнение към всеки метод, целящ намаляване на теглото.

borola

Може също да харесате

Коментари

avatar