Метаболитен синдром – същност и стратегии за контрол

Метаболитен синдром (МС) е здравословно състояние, при което се съчетават коремно затлъстяване, високи нива на триглицериди, ниски нива на „добър“ холестерол, повишена кръвна захар и високо кръвно налягане. Метаболитният синдром представлява съчетание от най-значимите сърдечно-съдови рискови фактори и обикновено се развива при хора с наднормено тегло и затлъстяване.

Днес честотата на МС достига епидемични размери. Според широкомащабно проучване в САЩ в началото на 21-век тя е 23,9%, а в Европа – 17%.

Метаболитен синдром – рискове за здравето

При развитие на метаболитен синдром се увеличава рискът от запушване на кръвоносните съдове, атеросклероза и други сърдечно-съдови заболявания. Като следствие от метаболитния синдром, в черния дроб се повишава отлагането на мазнини, като това може да причини възпалителни процеси и цироза. Наличието му може да доведе до бъбречно увреждане, крие висок риск от деменция и развитие на синдром на поликистозните яйчници.

Възрастните хора с метаболитен синдром имат 3 пъти по-висок риск за миокарден инфаркт или инсулт. Също така, при тях рискът от диабет е 5 пъти повече в сравнение с хората без синдрома.

Кои са рисковите фактори за развитие на метаболитен синдром?

  • понижената двигателна активност или отсъствие на такава
  • тютюнопушене
  • честа употреба на храни, съставени от прости въглехидрати
  • повишен прием на алкохолни напитки
  • навлизане в менопаузата
  • затлъстяване и наднормено тегло

Установено е, че 5% от хората, които се радват на телесно тегло, намиращо се в допустимите граници също са засегнати от метаболитен синдром. 22% от хората с наднормено тегло са засегнати от синдрома. При страдащите от затлъстяване, състоянието се среща в 60% от случаите. Също така повишаването на телесното тегло с над 2,3 кг годишно, крие 45% риск от развитие на метаболитен синдром.

Кои са стратегиите за контрол на метаболитния синдром?

  • Диета, съпътствана от ефективна програма за редуциране на теглото
  • Повишена физическа активност, особено важна за поддържане на здравословно тегло и елиминиране на здравните рискове
  • Здравословна промяната в начина на живот

За справяне с метаболитния синдром е необходимо да се преодолеят причините, както и да се предотврати опасността от сърдечно-съдови заболявания. Здравословната промяна в начина на живот включва освен балансирано хранене и физическа активност, и отказване от вредните навици. Те са подводните камъни, които постоянно „спъват“ прогреса ни.

В същността на балансираната диета е умереното намаляване на дневния калориен прием и промяна в хранителните навици. Така се постига намаляване на теглото с 5-10% през първата година. Специалистите препоръчват в менюто на хората с метаболитен синдром да преобладават храните с нисък гликемичен индекс. Употребата на храни, съдържащи прости въглехидрати следва да се изключи от дневното меню. Необходимо е също така да се намали и консумацията на храни, съдържащи вредни мазнини, както и пържените храни и полуфабрикатите.

При метаболитен синдром – как да се храним и кои храни да включим в режима си?

  • При метаболитен синдром е препоръчително храненето да е по 5-6 пъти дневно, на малки порции, за да се забърза метаболизмът. Това от своя страна помага в борбата с наднорменото тегло. Специалисти съветват да се приема по една чаша топла вода преди хранене. Препоръчително е във всяка порция да присъстват полезни мазнини, въглехидрати с нисък гликемичен индекс и белтъци
  • Храните, съдържащи полезни мазнини са авокадо, сурови ядки, маслини, зехтин
  • Сред източниците на протеини са яйцата, семената от чия, ядките, нетлъстото месо, мляко, риба, киноа
  • Храните с нисък гликемичен индекс са боб, соя, пълнозърнести спагети, мляко, ябълки, грейпфрут, леща, ечемик.

Поемете контрол над здравословното си състояние – овладейте метаболитния синдром с помощта на природата!

Според специалисти, употребата на природни продукти, предназначени за регулиране на телесното тегло, е ефективна стъпка за преодоляване на метаболитния синдром. Подходящият продукт за тази цел е Калорекс/Calorex®. Благодарение на съставките му – екстракт от Гарциния Камбоджа (хидроксицитрат) и хром пиколинат, Калорекс подпомага намаляването на излишните мазнини при хора със затлъстяване и наднормено тегло. Както споменахме, тези две състояния са предразполагащи фактори са развитие на метаболитен синдром. В допълнение Калорекс регулира нивото на триглицеридите, холестерола и кръвната захар.

Освен това, приемът на Калорекс топи мазнините на корема и талията и спомага за здравословно отслабване. Калорекс действа чрез избирателно увеличаване на изгарянето на мазнините. Той намалява образуването на мазнини, щади белтъците, увеличава основната обмяна и потиска апетита. Калорекс се приема 2-3 пъти дневно, по 1 капсула, половин до 1 час преди хранене.

borola

Може също да харесате

Зареждане на Facebook коментари ...

Няма коментари

Оставете коментар

ПУБЛИКУВАЙТЕ КОМЕНТАР

Моля, въведете име. Please enter an valid email address. Please enter a message.