Хранене при диабет тип 2 за успешно сваляне на килограми

Поддържането на здравословно тегло е важно за всеки човек, особено с оглед на тенденцията към епидемия от затлъстяване, която наблюдаваме не само в Америка и Западна Европа, ами и у нас.

Поддържането на нормално телесно тегло е от особено значение за цялостното здравословно състояние на всеки един индивид. Но това важи в още по-голяма степен за хората, които страдат от диабет тип 2.

Как влияе наднорменото тегло при хора с диабет тип 2?

Излишното тегло възпрепятства контрола на кръвната захар при диабетици и повишава риска от нежелани усложнения. Но от друга страна свалянето на излишните килограми при хора с диабет може да бъде голямо предизвикателство. Важно е да се отбележи, че е необходимо да следват специален хранителен режим.

Хранене при диабет тип 2 за поддържане на здравословно тегло

Прилагането на здравословен хранителен режим е първата и най-важна стъпка, която всеки човек, който иска да отслабне, трябва да предприеме. Но ако страдате от диабет, то не всеки режим е подходящ за вашето здравословно състояние. А някои хранителни режими може дори да навредят на здравето ви.

Режимите с прекалено ограничен прием на калории, които водят до често усещане за глад и недостатъчно енергия не са подходящи за хора с диабет тип 2.

Храни, подходящи за хора с диабет тип 2

Ако страдате от диабет, е добре да се фокусирате върху храни, които съдържат чист протеин и такива, богати на фибри, повече зеленчуци и мазнини от растителни източници, като авокадо, ядки, масло от рапица и зехтин.

Препоръчително е да ограничите максимално приема на храни, богати на въглехидрати. Общите препоръки са жените да не надвишават 45 грама въглехидрати на хранене, а мъжете – не повече от 60 грама. Най-добре от източници като сложни (бавни) въглехидрати, зеленчуци и плодове.

Американската диабетна асоциация предлага изчерпателен списък с най-добрите храни за хората, които страдат от диабет:

  • Протеини – яйца, птиче месо, бобови храни, ядки и риба
  • Плодове и зеленчуци – горски плодове и зеленчуци, без съдържание на скорбяла (аспержи, броколи, зелени зеленчуци, къдраво зеле и бамя)
  • Млечни продукти – кисело и прясно мляко с нормална масленост (не повече от 3,7%)
  • Зърнени храни – пълнозърнести храни като кафяв ориз и пълнозърнеста паста

Как да постигнете максимален ефект?

В допълнение към правилно подбрания хранителен режим хората с диабет тип 2 могат да се доверят на новия продукт от серия КалорексКалорекс КЛА/Calorex® CLA. Това е натурален продукт, който доказано намалява процента подкожни мазнини, благодарение на активната си съставка – конюгирана линолова киселина.

Продуктът е особено подходящ за хора с диабет, защото, освен че предотвратява натрупването на излишни мазнини, също така понижава нивото на лошия холестерол и намалява риска от атеросклероза.

borola

Може също да харесате

Зареждане на Facebook коментари ...

Няма коментари

Оставете коментар

ПУБЛИКУВАЙТЕ КОМЕНТАР

Моля, въведете име. Please enter an valid email address. Please enter a message.