Хранене при диабет тип 2 за успешно сваляне на килограми

Поддържането на здравословно тегло е важно за всеки човек, особено с оглед на тенденцията към епидемия от затлъстяване, която наблюдаваме не само в Америка и Западна Европа, ами и у нас.

Поддържането на нормално телесно тегло е от особено значение за цялостното здравословно състояние на всеки един индивид. Но това важи в още по-голяма степен за хората, които страдат от диабет тип 2.

Как влияе наднорменото тегло при хора с диабет тип 2?

Излишното тегло възпрепятства контрола на кръвната захар при диабетици и повишава риска от нежелани усложнения. Но от друга страна свалянето на излишните килограми при хора с диабет може да бъде голямо предизвикателство. Важно е да се отбележи, че е необходимо да следват специален хранителен режим.

Хранене при диабет тип 2 за поддържане на здравословно тегло

Прилагането на здравословен хранителен режим е първата и най-важна стъпка, която всеки човек, който иска да отслабне, трябва да предприеме. Но ако страдате от диабет, то не всеки режим е подходящ за вашето здравословно състояние. А някои хранителни режими може дори да навредят на здравето ви.

Режимите с прекалено ограничен прием на калории, които водят до често усещане за глад и недостатъчно енергия не са подходящи за хора с диабет тип 2.

Храни, подходящи за хора с диабет тип 2

Ако страдате от диабет, е добре да се фокусирате върху храни, които съдържат чист протеин и такива, богати на фибри, повече зеленчуци и мазнини от растителни източници, като авокадо, ядки, масло от рапица и зехтин.

Препоръчително е да ограничите максимално приема на храни, богати на въглехидрати. Общите препоръки са жените да не надвишават 45 грама въглехидрати на хранене, а мъжете – не повече от 60 грама. Най-добре от източници като сложни (бавни) въглехидрати, зеленчуци и плодове.

Американската диабетна асоциация предлага изчерпателен списък с най-добрите храни за хората, които страдат от диабет:

  • Протеини – яйца, птиче месо, бобови храни, ядки и риба
  • Плодове и зеленчуци – горски плодове и зеленчуци, без съдържание на скорбяла (аспержи, броколи, зелени зеленчуци, къдраво зеле и бамя)
  • Млечни продукти – кисело и прясно мляко с нормална масленост (не повече от 3,7%)
  • Зърнени храни – пълнозърнести храни като кафяв ориз и пълнозърнеста паста

Как да постигнете максимален ефект?

В допълнение към правилно подбрания хранителен режим хората с диабет тип 2 могат да се доверят на новия продукт от серия КалорексКалорекс КЛА/Calorex® CLA. Това е натурален продукт, който доказано намалява процента подкожни мазнини, благодарение на активната си съставка – конюгирана линолова киселина.

Продуктът е особено подходящ за хора с диабет, защото, освен че предотвратява натрупването на излишни мазнини, също така понижава нивото на лошия холестерол и намалява риска от атеросклероза.

Може също да харесате

Зареждане на Facebook коментари ...

Няма коментари

Оставете коментар

ПУБЛИКУВАЙТЕ КОМЕНТАР

Моля, въведете име. Please enter an valid email address. Please enter a message.

Времето за попълване изтече. Моля, презаредете CAPTCHA.