Методи за забързване на метаболизма

Метаболизмът обобщава всички биохимични реакции в човешкото тяло, без които не бихме могли да съществуваме. Цялостното функциониране на организма се дължи именно на метаболизма.
Терминът метаболизъм е взаимозаменяем с обмяна на веществата, метаболитна скорост или количество изгорени калории. Хората, които се стремят към отслабване, знаят, че за постигане на крайната цел е необходимо да постигнат забързване на метаболизма. И това не е случайно. Колкото по-бърз е този процес, толкова повече калории изгаря човек. Освен това бързият метаболизъм е гаранция и за повече енергия и цялостно усещане за повече жизненост и бодрост.

Топ 5 метода за забързване на метаболизма

1. Увеличете приема на протеини

Приемът на храна ускорява метаболизма за няколко часа. Този процес е свързан с понятие, наречено термичен ефект на храната (TEF). Задейства се при необходимостта от храносмилане и усвояване на хранителните вещества, попаднали с определена храна.
Установено е, че протеините са макронутриентите с най-висок TEF. Консумацията им повишава метаболизма на човек с поне 15% до 30%, в сравнение с 5-10% за въглехидратите и до 3% за мазнините.
Освен това протеините засищат за по-дълго време и намаляват необходимостта от междинни хранения. Важно е обаче приемът им да е добре балансиран с другите две основни групи макронутриенти – въглехидрати и мазнини.

2. Увеличете мускулната си маса

Въпреки че тежат повече от мазнините, мускулите изгарят повече енергия. Това означава, че увеличаването на общата мускулна маса съдейства за повишаване на метаболизма на организма дори по време на почивка. Това може да стане чрез редовни анаеробни (силови) тренировки и намаляване на общия процент подкожни мазнини.

3. Стойте по-често изправени и ходете пеша

Седенето на стол в продължение на часове всеки ден се свързва с покачване на теглото заради намаляване на общите изгорени калории. Изобщо заседналият начин на живот крие редица здравословни рискове.
Ако ежедневието ви позволява, стойте колкото се може повече прави и когато се налага да изминавате недълги разстояния, винаги вървете пеша.

4. Закусвайте!

Всеки уважаващ себе си и тялото си човек е необходимо да снабдява организма с необходимите калории всяка сутрин. Закуската „активира“ метаболизма и съдейства за изгарянето на повече калории през деня.

5. Не ограничавайте калориите

Противно на очакванията, по-малко приети калории не означава, че организмът изгаря повече и се отслабва по-лесно. Напротив – възможно е с увеличаване на калорийния прием и включване на повече движение да се повиши и обмяната на веществата и да се постигне успешно сваляне на излишни килограми.
Ограничаването на приетите калории кара организма да ограничи изгарянето на мазнини, за да пести енергия за по-късно. Затова е необходимо да се приемат минимално изискуемите калории за поддържане на основна метаболитна скорост – енергията, която тялото ни изразходва в покой.

Допълващо средство за забързване на метаболизма

Ако освен забързване на метаболизма целите и сваляне на излишното тегло, то в борбата с килограмите вашият верен помощник е Калорекс/Calorex®. Продуктът е с изцяло природен произход и съдейства за естествено увеличаване на основната обмяна на веществата и изгаряне на излишните мазнини в проблемните зони.

borola

Може също да харесате

0 Коментарa
Вградени отзиви
Вижте всички коментари
0
Бихме се радвали на вашето мнение. Моля, коментирайте!x
()
x
Share This