Повече фибри в дневното меню – по-лесно отслабване!

Според специалисти диетолози, един от най-сигурните начини за лесно отслабване е включването на повече фибри към ежедневното меню. Какво са фибрите, какви са ползите от консумацията им и с кои богати на фибри храни да разнообразите режима си, ще научите в публикацията.

Повече информация за диетичните фибри

Фибри или влакнини са баластни вещества, подобни на въглехидратите. Те се съдържат само в храните от растителен произход. Фибрите не се усвояват от организма за разлика от макронутриентите – въглехидрати, мазнини и протеини. Не съдържат калории и са изключително важни за правилното храносмилане.

Съществуват два вида фибри – разтворими и неразтворими. Разтворимите влакнини, като пектин например, се разтварят във вода, докато неразтворимите (целулоза, лигнин) – не. Разтворимият вид фибри спомагат за намаляване на кръвната захар и холестерола, а неразтворимият ускорява процеса на храносмилане. Повечето растителни храни съдържат и двата вида фибри, но в различно съотношение.

Ползи за здравето от приема на фибри

  • намаляват „лошия“ холестерол
  • контролират кръвната захар
  • подобряват храносмилането
  • грижат се за чревното и сърдечно-съдовото здраве
  • спомагат за намаляване на апетита и поддържане на нормално тегло

Как консумацията на фибри подпомага здравословното отслабване?

Приемът на фибри подобрява храносмилането и ускорява основната обмяна на веществата. След попадане в организма, фибрите спомагат за по-бързото придобиване на чувство за ситост и консумация на по-малко количество храна. Обработвайки се по-дълго от организма, фибрите намаляват апетита за по-дълъг период от време. Всичко това, в съчетание с подходяща физическа активност, спомага за ефективно сваляне на излишните килограми и поддържане на здравословно тегло.

Необходимото дневно количество фибри е около 30-40 гр. Можете да си ги набавите чрез консумация на:

  • пълнозърнести храни – макарони, спагети, хляб
  • бобови култури – леща, грах, фасул, всички видове боб
  • житни култури – овесени ядки, пшеничени трици, кафяв ориз
  • ядки – орехи, шамфъстък, бадеми
  • зеленчуци – краставици, моркови, целина, домати, марули, тиквички
  • плодове – сушени сини сливи, кайсии, смокини, малини, ягоди, боровинки, ябълки, киви, манго, круши

Какво още усилва ефекта от приема на фибри за здравословно и лесно отслабване?

Ако целите да свалите излишното тегло, подкрепете богатия си на фибри хранителен режим с прием на природния продукт Калорекс Апетин/Calorex® Apetin.

Калорекс Апетин е висококачествено натурално средство за поддържане на здравословно тегло чрез потискане на силния апетит. Съдържа пречистена и стандартизирана пиноленова киселина от ядки на Корейски бор. Благодарение на нея, Калорекс Апетин по напълно естествен и безопасен начин потиска силния апетит и подобно на фибрите, създава чувство за ситост. По този начин се постига понижаване приема на големи количества храна и се предотвратява преяждането.

Калорекс Апетин се приема преди или между храненията, като е препоръчително да се комбинира със здравословен режим на хранене и физическа активност. Високият му профил на безопасност гарантира прием без странични ефекти.

borola

Може също да харесате

0 Коментарa
Вградени отзиви
Вижте всички коментари
0
Бихме се радвали на вашето мнение. Моля, коментирайте!x
()
x