Идеалната лятна салата за отслабване

Когато се подлагаме на диета за отслабване, разчитаме основно на салати, особено през лятото. Това е златно правило. Гарантиран ли е обаче ефектът на тази стратегия? Не. Много хора се хранят основно със салати и вместо да отслабват, трупат тегло. Защо? Причината е в това, че не подбират правилните съставки за своята лятна салата.

Балансирайте своята лятна салата за по-лесно отслабване

За съжаление, идеалната лятна салата невинаги покрива вкусовите ни очаквания. В стремежа да я овкусят оптимално много хора прибавят съставки, които вместо нискокалорична порция, превръщат лятната салата в калорийна бомба.

В други случаи приготвената порция е твърде малка и незасищаща. Отслабващият огладнява много скоро след хранене и често нарушава диетата си с неподходящи продукти.

Тези пропуски налагат към приготвянето на идеалната лятна салата да се подхожда с малко повече внимание.

Тя трябва да е балансирана в няколко аспекта:

  • да е достатъчно голяма
  • да засища за по-дълго
  • да е бедна на калории
  • да не е напълно лишена от мазнини

Най-важните съставки при приготвянето на идеалната лятна салата

Зелени листни зеленчуци. Това е базовата съставка на нискокалоричната салата. Избягвайте включването на картофи или паста продукти. От зелените зеленчуци разчитайте на айсберг, спанак и рукула.

Цветни зеленчуци. Заленчуците като цяло трябва са преоблаващата съставка на идеалната лятна салата. За осигуряване на максимално количество витамини и антиоксиданти, в нея е задължително да присъстват и цветни зеленчуци. Колкото по-цветна е тя, толкова по-добре. Съчетавайте зелени, оранжеви, червени, жълти, бели, лилави цветове. Важно е да са минимално обработени (допуска се единствено да ги запечете леко).

Внимание при избора на мазнини. За подобряване на структурата и вкуса на лятната салата е добре да се подправи с мазнини – здравословни мазнини. Това ще покачи калоричността й, но пък ще ви достави незаменими мастни киселини. Ето препоръчителни количества от по-мазните продукти, които може да включвате:

  • авокадо – 2 супени лъжици
  • маслини – 5 до 10 броя
  • зехтин – 2 супени лъжици
  • ядки – 10 до 15 броя бадеми, орехи, кедрови ядки
  • семена – 1 до 2 супени лъжици чия, слънчогледови или тиквени семки

Задължително добавяне на протеини. Ако салатата е основен компонент на храненето ви, задължително е да добавите и протеини към нея. Те я правят по-засищаща и питателна. Белтъчини за своята здравословна салата може да осигурите с включването на: пуешко, крехко телешко, сьомга, риба тон, киноа, нахут, кафяв ориз.

Вместо калоричен дресинг, нека завършекът на храненето бъде насочен към стимулиране на метаболизма и ускоряване на отслабването

Дресингите, които се добавят за овкусяване на салатите са винаги калорични и в противовес на търсения ефект. Затова магическата съставка в случая се явява една доказана серия продукти, допълнение към здраволовното хранене.

Това е серията продукти Калорекс/Calorex®. Те помагат за ускоряване на метаболизма, забавяне усвояването на мазнините, стимулиране топенето на мазнини и изгарянето на калории. Крайният ефект е гарантиран и е насочен изцяло към безопасно намаляване на теглото.

Ybilei_20 godini Borola_WHITE1

borola

Може също да харесате