Методи за контролиране на апетита

В опита си да отслабнат много хора решават да започнат диета, основана на храни с ниско съдържание на мазнини. Промяната на хранителните навици обаче е амбициозно начинание, изискващо постоянство и целеустременост. Дори и най-волевите личности обаче в момент на слабост се поддават на внезапно обзелото ги чувство за глад и безславно претърпяват поражение в битката срещу излишните килограми. В тази статия ще дадем няколко полезни съвета, които ще ви помогнат да подтиснете неконтролируемото желанието за ядене.

Как да контролираме апетита?

Яжте често и по малко

За да овладеете пристъпите на “вълчи глад” през деня, е добре да ядете често в малки количества. Принципът на действие на този механизъм е много прост. Чрез подаване на храна в организма на всеки 3-4 часа карате метаболизма да работи непрекъснато. Естествена последица от този тип хранене е, че не преяждате. Това е един от най-добрите методи да се придържате към здравословния режим, който сте избрали, без да се изкушавате от пицата или хамбургера с картофки. Може да разпределите храненията по следния начин:

  • – 9.00 ч. – закуска
  • – 11.00 ч. – късна закуска
  • – 14.00 ч. – обяд
  • – 17.00 ч. – късен обяд
  • – 20.00 ч. – вечеря

Спете по 8 часа на ден

Пълноценната почивка е от съществено значение, за да поддържате хормоните, които регулират апетита в баланс. В случай че редовно се лишавате от сън, неминуемо ще се изложите на риск от увеличаване пристъпите на неконтролируем глад.

Пийте достатъчно вода

Хидратацията допринася не само за изхвърляне на токсините от тялото, но и създава усещане за ситост. Често, когато не сме поели нужното количество течности през деня, бъркаме жаждата с чувство на глад. За да се научим да разпознаваме истинските нужди на тялото си, не трябва първосигнално да се поддаваме на порива за ядене. Нека вместо да попаднем в клопката на прекомерния апетит, положим старание да изпиваме по една чаша вода всеки път, когато почувстваме глад.

Тренирайте

Възможно е гладът да не е физиологичен, а емоционално обусловен. Ако това е така, упражненията ще помогнат да се намали тревожността и ще потиснат апетита. Нивата на глюкозата също ще се регулират.

За максимални резултати в борбата с повишения апетит може да се доверите на Калорекс Апетин/Calorex® Apetin. Той е единственият по рода си природен продукт на пазара, който стимулира производството на двата пептидни хормона – холецисто-кинин [ССК] и глюкагон подобен пептид 1 [GLP1] – обективните индикатори за ситост.

borola

Може също да харесате

Коментари

avatar