Топ храните, помагащи в горенето на калории

Всеки знае, че редовното спортуване и активният начин на живот гарантират успешно горене на калории и топене на мазнини. Това е причината стремящите се към здравословно тегло да повишават физическата си активност. Но знаете ли, че може да разчитате и на някои храни, които също стимулират горенето на калории?

Как храната засилва процесите на горене на калории?

Всяка физическа дейност, която извършваме е съпроводена с горене на калории за набавяне на необходимата енергия. Приемът на определени храни може да подсили допълнително този процес.

Дъвченето, храносмилането и допълнителната обработка на храната само по себе си изисква енергия, която се набавя чрез усвояването на калории. Някои бедни на калории храни изискват по-особено и продължително преработване и съответно, за да се справи с това, организмът гори повече калории. Именно от този факт може да се възползват хората, стремящи се към по-мащабно и интензивно горене на калории.

Изчислено е, че при храненето и последващата обработка на храната се изразходват около 10% от общото количество калории. Макар и не голям, този процент влияе върху поддържането на бърз метаболизъм и за нормализиране на теглото. Освен това процентът може да се повиши още малко, ако подбирате правилно храната си.

Най-добрите храни, засилващи процеса на горене на калории и топене на мазнини

Както стана дума, за обработването на определени храни организмът ни гори повече калории от обикновено. Когато тези храни сами по себе си са нискокалорични се превръщат в първи избор за хората, борещи се с наднормено тегло и затлъстяване. Добре е да се знаят няколко неща, споделяни от много диетолози:

1. Преработването на порция храна, богата на протеини, изисква изгарянето на повече калории, в сравнение с по-мазна или високовъглехидратна порция. Казано с други думи – организмът трябва да се потруди доста повече, за да усвои белтъчините, в сравнение с въглехидратите и липидите. При това белтъците не допринасят по никакъв начин за натрупването на излишни мастни депа.

2. Протеиновата храна подпомага изграждането на мускулни влакна. Колкото по-голяма мускулна маса имаме, толкова по-ефективно горим калории при дори минимална физическа активност.

Заключението е, че богатата на протеини храна е за предпочитане за хората, стремящи се към интензивно горене на калории. Добре е редовно да се приемат храни като крехко пилешко месо, пуешко, риба тон и сьомга, нахут. Идеално допълнение към тях са и храните, богати на фибри.

В допълнение – качествени природни продукти за отслабване

Рационалният хранителен режим може да бъде допълнен с прием на природните продукти за отслабване от фамилия Калорекс. Всички те действат целенасочено към намаляване на теглото. В частност Калорекс Кла/Calorex® Cla осезаемо засилва процесите на горене на калории. Той ускорява метаболизма, повишава изразходването на калории по време на сън и потиска усвояването на липидите. Това го превръща в рационално допълнение към начина на живот на хората, стремящи се към по-интензивно горене на излишните калории.

Ybilei_20 godini Borola_WHITE1

borola

Може също да харесате

Коментари

avatar