Бели храни – защо е важно да ги избягваме?

За бели храни се смятат тези от тях, които са предимно бели на цвят и са преминали през процес на рафиниране – бяла захар, бяло брашно, сол, глюкозо-фруктозен сироп, ориз, паста и всички тестени изделия, които са приготвени с бяло пшенично брашно. Те са „сочени с пръст“ от редица световни специалисти и диетолози като основен виновник за вълната от затлъстяване, която се наблюдава в световен мащаб и по-специално в развитите страни. България също не изостава.

Разбира се има и много други фактори, които са допринесли за затлъстяването като епидемия – все по-забързаното ежедневие, с което навлезе и бързото хранене, генно-модифицираните храни, намалената физическа активност, силно завишеният калориен прием, голямото разнообразие от хранителни продукти в магазина, на които трудно може да се устои, стреса и много други.

Бели храни – основна причина за световната епидемия от затлъстяване

Хората с наднормено тегло са се увеличили повече от два пъти от 80-те години до днес, алармират от Световната здравна организация. По последни данни през 2014 г. хората с наднормено тегло са наброявали 1.9 милиарда души (над 18 годишна възраст), което се равнява на заплашителните 39% от населението на Земята, като 600 милиона (13%) от тях страдат от затлъстяване.

Щастливци се оказват жителите на Япония, Сингапур, Чехия, Франция, Белгия и Швейцария, където не е регистрирано повишаване на средните нива на индекс на телесна маса (ИТМ) от 1975 година насам.

Истината за т.н. бели храни

Ако искате да свалите излишните килограми и да се радвате на здравословно тегло, без излишни мазнини в областта на талията и корема, най-доброто, което може да направите за себе си е да изключите именно белите храни от менюто си.
Те съдържат голямо количество рафинирани въглехидрати и неведнъж е доказано в редица проучвания, че прекаляването с тях може да доведе до затлъстяване и диабет тип 2.

Защо да избягваме бели храни?

Лесно е да се преяде с бисквити и паста, а още по-лесно е да се прекали с консумацията на подсладени с обилно количество бяла захар напитки. Лошото е че последните съдържат празни калории, от които реално нямаме нужда.

Рафинираните въглехидрати засищат за по-кратко време – тялото ги абсорбира по-бързо, повишават се нивата на кръвна захар и се стимулира производството на инсулин и след по-малко от два часа изпитваме отново глад. Така се получава един затворен кръг и пренасищане с излишни калории, което води до покачване на теглото и трупане на излишни мазнини.

Бели храни – с какво да ги заменим?

Тъй като въглехидратите са предпочитаното гориво за мозъка, е добре да присъстват в известни количества в организма. И ако решите да изключите от режима си белите храни, може да ги замените с други, по-полезни източници на въглехидрати, като плодове, зеленчуци, млечни продукти, пълнозърнести храни и бобови растения.

Как да се справим със затлъстяването лесно и безопасно?

Ако държите да поддържате здравословно тегло и искате това да стане напълно безвредно, Калорекс/Calorex® е вашият пръв помощник в борбата с излишните килограми. Активните му съставки са Гарциния камбоджа (hydroxycitrate), която ускорява горенето на мазнините, потиска апетита и увеличава обмяната на веществата и хром пиколинат, който съдейства за намаляване на телесното тегло.

Калорекс участва в метаболизма на мазнините и въглехидратите и е незаменим помощник в регулирането нивата на инсулина.

borola

Може също да харесате

0 Коментарa
Вградени отзиви
Вижте всички коментари
0
Бихме се радвали на вашето мнение. Моля, коментирайте!x
()
x